PROTON Memperkenalkan ProCare Smart Plan Prabayar Servis Pakej.
- Panduman
- 12 Dis 2024
- 2 min membaca

Pengeluar kereta nasional PROTON telah melancarkan pelan perkhidmatan prabayar baru yang boleh dipilih oleh pelanggan untuk kereta Proton baru dan sedia ada mereka. ProCare Smart Plan (PSP) telah dilancarkan untuk Proton Saga, Proton X90 dan Proton X70 2025 dengan penjimatan sehingga RM670 (bergantung kepada model).
Pembeli kereta baru boleh memilih pelan tiga atau lima tahun, membantu mengawal kos pengurusan kenderaan dengan jaminan tambahan bahawa kenderaan mereka akan diselenggara di rangkaian pengedar 3S/4S PROTON yang terkemuka dengan juruteknik mahir yang hanya menggunakan alat ganti Proton yang asli. Sebagai manfaat tambahan, pembeli ini boleh mengurangkan kos penyelenggaraan dengan menikmati penjimatan sehingga 15% berbanding pelan perkhidmatan biasa.
Jika kenderaan dijual dengan baki PSP yang masih berjalan, pemilik baru akan menikmati manfaat tersebut selagi ia berada dalam tempoh sah.
Pemilik semasa yang membeli kenderaan mereka tanpa pelan PSP juga akan ditawarkan pelan perkhidmatan prabayar yang serupa, tetapi pelan ini akan dihadkan kepada dua tahun, dengan penjimatan sehingga RM350 (bergantung kepada model).
Walaupun pelan PSP kini terhad kepada tiga model yang disebutkan, terdapat rancangan untuk meluaskannya kepada semua model Proton pada masa hadapan.
Selain itu, PROTON juga akan menawarkan pemilik pilihan untuk membiayai pembelian pelan PSP mereka sekiranya mereka ingin mendaftar setelah membeli kereta mereka. Pelan Pembayaran Tetap (FPP) tersedia melalui kad kredit Affin Avance PROTON sehingga 24 bulan atau pelanggan boleh memperoleh pelan pembayaran ansuran melalui Direct Lending, platform pinjaman digital patuh syariah, dengan tempoh pembayaran bulanan sehingga 12 bulan (tertakluk kepada terma dan syarat).
“PROTON terus memberi tumpuan untuk melakukan penambahbaikan kepada produk dan perkhidmatan yang ditawarkan kepada pelanggan kami dan ProCare Smart Plan adalah contoh terbaru usaha ini, menggabungkan tahap perkhidmatan selepas jualan terkemuka industri di pusat PROTON dengan ketenangan fikiran bagi pelanggan, yang mengetahui bahawa kos penyelenggaraan terjadual untuk kenderaan mereka akan dikawal untuk tiga atau lima tahun akan datang. Ini bukan sahaja membantu dalam pengurusan bajet yang lebih baik tetapi juga membantu meningkatkan nilai kekal kenderaan,” kata Edmund Lim, Naib Presiden Jualan dan Selepas Jualan, Proton Edar.
Comments